Uitreikingen

Uitreiking overall prijzen ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’ 2020-2021

Tilburg, 9 december 2021 - Pearle is uitgeroepen tot ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’ 2021-2022. AVEVE sleept de eretitel ‘Salesforce Beste Winkelketen van België 2021-2022 in de wacht. Drukke mama’s nam de ‘Salesforce Webshop Awards Belgium’ 2021-2022 in ontvangst. De ‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year’ 2020-2021 is dit jaar gewonnen door Kazidomi. De winnaars zijn bekend gemaakt tijdens een feestelijke, online uitreiking vanuit de studio van First Impression Audiovisueel.

In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’ en ‘Salesforce Webshop Awards Belgium’. Op 7 oktober zijn de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Deze winnaars maakten hierdoor kans op de overalltitels. Pearle Opticiens werd verkozen tot ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’ 2021-2022 en liet hiermee de overige genomineerden achter zich. In de ogen van de consument verdiende AVEVE de titel ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’. Drukke mama’s sleepte de ‘Salesforce Webshop Awards Belgium’ in de wacht. De overallwinnaars worden o.a. bepaald op basis van NPS-score en het aantal stemmen.

‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year’ 2021-2022

Tijdens de uitreiking had het digitale publiek de kans om te stemmen op de meest duurzame retailer van België. De genomineerden van deze prijs waren geselecteerd door een vakkundige jury. Deze jury bestond dit jaar uit Roel Naessens (Regional Vice President, Salesforce), Dries Luys (Sales Manager, Adyen), Martijn Martens (Retail Analyst, Gondola), Jessica Peters (CSR & Sustainability Solution Manager, Greenfish), Gerwin Souman (International Business Development Manager, Q&A), Franco Prontera (Country Manager, Too Good to Go), Steven Bollé (Retailexpert), Caroline Gastaud (Sustainability & CSR Manager, IKEA) en Tim Gielen (Owner Team Retail). Bovendien verzorgde Team Retail ook de video-pitches die getoond werden tijdens de uitreiking.

Uiteindelijk werd Kazidomi door de jury en het publiek verkozen tot ‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year’ 2021-2022 door hun transparante, korte keten en de focus op gezonde, duurzame voeding. Mede hierom liet Kazidomi zowel Lush als Colruyt achter zich.

Categorie uitreiking ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’ 2020-2021

Antwerpen, 7 oktober 2021 - De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’ 2021-2022 en ‘Salesforce Webshop Awards Belgium’ 2021-2022 zijn bekend. Via 375.000 stemmen hebben consumenten laten weten wat zij van zeker 300 retailers in België vinden. Alle winnaars hebben tijdens een feestelijke bijeenkomst in Antwerpen hun award in ontvangst mogen nemen. Naast de categorieprijzen is de ‘Salesforce Newcomer Retail Award’ 2021-2022 uitgereikt.

Het was een feest om weer zo veel retailers bij elkaar te hebben na de vrijwel volledige online uitreiking van vorig jaar. Onder de winnaars is ook een aantal nieuwe pure players zoals Zooplus, koffiemarkt.be, Boozyshop en Fonq.

De beste nieuwkomer op de Belgische markt

Ekoplaza is door de jury én het publiek bekroond met de ‘Salesforce Newcomer Retail Award’ 2021-2022. Hiermee liet deze winnende nieuwkomer de andere genomineerden Polestar en The Guest achter zich. Winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Belgische markt kwamen in aanmerking voor deze prijs. 12 nieuwkomers zijn beoordeeld op onder andere vernieuwing, schaalbaarheid en originaliteit. Op basis hiervan zijn drie nieuwkomers genomineerd door zeven juryleden: Roel Naessens (Regional Vice President, Salesforce), Yannick de Bièvre (Marketing director Benelux, MediaMarktSaturn), Steven Bollé (Retailexpert), Tim Gielen (Founder #Teamretail), Martijn Marten (Retail analyst, Gondola), Barry Oosting (Country Retail Manager, Hans Anders België) en Gerwin Souman (International Business Development Manager, Q&A). De genomineerden hebben zich door middel van een videopitch gepresenteerd tijdens de categorie uitreiking van ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’. De pitch van Ekoplaza was vervolgens doorslaggevend voor de uitslag.

Roel Naessens, Regional VP Marketing Cloud en Commerce Cloud bij Salesforce.“We hebben heel wat waardevolle cases gezien. De winnaar (Ekoplaza) slaagt erin om via een creatieve aanpak een persoonlijke en naadloze klantervaring aan te bieden, en heeft begrepen dat niet langer het product centraal staat maar wel degelijk de klant. We feliciteren Ekoplaza van harte met deze eervolle prestatie."

‘Salesforce Retailer of the Year’ overall uitreiking

De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’ 2021-2022, ‘Salesforce Webshop Awards Belgium’ 2021-2022 en ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’ 2021-2022 award. Op donderdag 9 december 2021 worden de winnaars tijdens de Gondola Gala Night bekendgemaakt. Ook ligt er een award klaar voor de winnaar van de ‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year’ 2021-2022. De drie genomineerden voor deze titel zijn Colruyt, Lush en Kazidomi.